Op naar Santiago

21 mei 2014 - Berlaimont, Frankrijk

Hoi mensen,

Voor de eerste week van mijn reis verwijs ik u door naar de blog van Ziggy.

Vorige week zijn we perongeluk in een heel leuk feestje beland genaamd Saint Roch. We kwamen aan in een klein dorpje, het leek alsof heel het dorp uitgetrokken was voor een kleine muziekfanfare. Achteraf blijkt dit het feest van het jaar te zijn, en wij zijn er precies op het juiste moment terrecht gekomen.

Nadat we door iemand op het terras werden aangesproken belanden we bij een hele hoop beschonken mensen in de tuin. Dit was binnen 5 minuten ons slaapadres en binnen 10 minuten worden we meegenomen het dorp in voor het grote feest. Eigenlijk houd dit niet meer in dan in je Napoleon kostuum met trommels en fluiten door de stad lopen terwijl je jezelf klemzuipt. De biertjes waren op kosten van de belgen dus dat ging er als echte Nederlander wel in.  Cantaniers!!! Als je dit roept staat er binnen no time een vrouwtje bij je met een likeurtje. Ook een dikke prima dus. Rond de klok van 12e verzamelt het dorp zich op een plein, steken hun fakkels aan en lopen straalbezopen achter de famfare het dorp in. In het dorp wordt het feestje nog even voortgezet.

De dag erna moesten wij absoluut blijven, want dat was de leukste dag van heel het festival. Een 9 uur durende mars in napoleonkostuums werd voor ons uitgevoerd. Ik kan je vertellen, daar is geen klap aan. Maargoed, je kan niet alles van te voren weten.

Vandaag zijn we op straat aangesproken door een lief hippie vrouwtje. Ze vertelde dat we welkom waren voor een diner, douche en een slaapplaats. Dat wijs je natuurlijk niet af! Eenmaal binnen komen we erachter dat ze erg ecologisch te werk gaan. Het huis is een puinzooi maar de mensen zijn erg aardig! Momenteel wordt het avondmaal bereid. Ik ben benieuwd of mijn nederlandse smaakpapillen dat wel aankunnen. Maar we zullen zien.

Ik hou van jullie, De groeten!

1. Loes:
    21 mei 2014
    Hoi Bjorn, jullie worden toch wel als koningen ontvangen en in de watten gelegd. Super tof. Wij houden ook van jou! Liefs Frits en Loes
  2. Ingrid:
    21 mei 2014
    Net zoals bij jullie thuis Loes! Veel plezier nog Bjorn!
  3. Frans:
    22 mei 2014
    Mooi verhaal, mooie mensen; brengt weer veel herinneringen bij me boven. Ben benieuwd hoe het afliep ;) Bon camigno!!
  4. Frits van den Boer:
    Veelplezier
  5. Frits van den Boer:
    En goede reis
  6. Hannie veltman:
    23 mei 2014
    Ha Bjorn,
    Geniet nooit met mate (Loesje), Loop ze!!
    Groetjes, Hannie